Nytt medlem: Yvonne Cecilie Bridget Bjerke

Postet av Romerike Ultraløperklubb den 3. Apr 2023

Yvonne Cecilie Bridget Bjerke (47) fra Harestua har meldt seg inn i klubben. Hun har en svært allsidig treningsbakgrunn, men har til gode å debutere på ultraløp.

Viljestyrken så vi da hun vant "bøtta" i Hagemanns oddetallsløp i januar. Kanskje kommer ultradebuten på OBT 100 km i juli? Der er jo "gubben", Gunnar Næss, påmeldt full distanse i år igjen (2. plass i fjor).

Yvonne om seg selv:

Allsidig når det kommer til aktiviteter. Klatring, sykling, padling, rando og ski i tillegg til løping og fjelltur. Vant bøtta i Hagemanns oddetallsløp i januar i år. Favorittløp er MIUT på Madeira og drømmer om å reise tilbake og løpe en lengre distanse enn maraton som jeg har unnagjort der før. Liker «rare» konkurranser og blir fort litt koko av Hagemannsløp, sykle til jobben etc. Har planer om å prøve meg på 100 km på årets OBT.

Sterkere i hodet enn i beina :-)

Dette bildet har vi "stjålet" fra Yvonnes fb-side.

Dette er fra Nordmarka Ultra Challenge i 2018 der Gunnar Næss ble møtt av Cecilie med flagg og alkoholfri champis ved målgang. Han var den eneste som fullførte NUC200 km det året. (Foto: Olav Engen)