Knut Kronstad fullførte verdens lengste skirenn for 6. gang

Postet av Olav Engen den 26. Mar 2024

Nordenskiöldsloppet går t/r Njavve fra Jokkmokk i Nord-Sverige, og er verdens lengste skikonkurranse. Løpet har vært arrangert 7 ganger i nyere tid, og Knut Kronstad har vært med og fullført 6 av gangene.

Bildet er tatt etter målgang i årets renn. (privat foto)

Nyhet på klubbsiden i 2022:
Knut Kronstad fullførte verdens lengste skirenn for 5. gang (som første nordmann)

Etter at Knut Kronstad i 2022 hadde fullført for 5. gang var han sikret friplass resten av livet. I fjor ble løpet avlyst, men sist helg var det klart for renn igjen, og 70-åringen var på start med mål om å fullføre innenfor maksimaltiden på 30 timer.

Han klarte målet med god margin (28:07) og var dermed en av 393 som klarte makstiden. Det var 466 deltakere totalt, og Knut gikk i eldste klasse 25 år+ !!!

Knut skriver på facebook:
- Nordenskiöldsloppet 2024. Endelig kan jeg slappe av etter en stri tørn. Snøvær dagen før løpet samt lett snøvær under nesten hele løpet gjorde det til en tøff opplevelse, men ca 17 km før mål ønsket sola velkommen. Ingen tid å skryte av ca 28 timer og 7 min i god tid før maks tiden på 30 timer.

- Artig å legge til 220/2 i klubbutfordringen og trone øvertst for en liten stund.

Løpets hjemmeside

Alle resultater