Frida Anette Sollid løp maraton på 3:31:31 i MSM

Postet av Romerike Ultraløperklubb den 20. Jun 2022

Frida Anette Sollid løp inn til en sterk 18. plass på maraton i Midnight Sun Marathon sist helg. Det var 261 deltakere i kvinneklassen. 26-åringen løp inn på tiden 3:31:31, åtte minutter raskere enn hun løp på i MSM 2021.

På bildet er hun på Tromsøbroa med Tromsdalen kirke (Ishavskatedralen) i bakgrunnen.

To andre fra klubben som startet på maraton var Svein-Erik Bakke som var med som ledsager for døvblinde Bedir Yiyit, og Sven-Eriks snart kone Torunn Tofteng som måtte bokføre DNF denne gangen.

Svein-Erik sammen med Bedir og en annen ledsager etter fullført løp.

Svein-Erik skriver på facebook:

Midnattssola skinte og Tromsø viste seg fra sin aller beste side. Det var som å løpe i et maleri der ute. Å løpe i mål i Tromsø sentrum litt ut på natten i et herlig folkeliv kommer vi til å huske en stund.
Bedir Yiyit imponerte fra start til mål. For en positiv innstilling og innsats. Selv når teknikken (høre-, stemme- og kommunikasjonsapparatene) sviktet halvveis kjørte vi bare på. Takk for et herlig samløp og en flott opplevelse.
Torunn satte av gårde i et høyt tempo, men litt over halvveis møtte hun jaggu en som hun ikke hadde møtt på en god stund: Mr. DNF. Han ga henne et lurt tilbud som hun ikke klarte å takke nei til. Maraton er maraton, langt, hardt og lunefullt. Så hun har noe uoppgjort her oppe. Torunn kunne derfor gi oss verdens beste mottakelse når vi kom i mål.

Torunn i midnattssol... før hun måtte gi seg. (Foto: MSM / Zoltan Tot)

MSM på facebook

Kondis.no: Midnight Sun Marathon - Løpefesten er tilbake i nord!

Alle resultater