Leif er kongen av myr og søvnmangel, vant Åkersætra 666 (182 km)

Postet av Romerike Ultraløperklubb den 30. Mai 2022

Leif Abrahamsen kommer til sin rett når løypene er umulige, noe som gjerne har vært betegnelsen til Fulvio Øksendals løp. Leifs vinnertid var 40 timer og 58 minutter, men det var først et godt stykke ut på andre døgnet at Leif overtok ledelsen i løpet.

Åkersætra 666 spiller på at Åkersætra ligger 666 moh, men i dette løpet betyr moh "myr over helvete".

Vi sakser fra Kondis.no:

- Ingen har tidligere noen gang greid å  fullføre noen av Bérghem Ultraløperklubbs 100 miles løp over myrene på Hedmarksvidda før i år da Leif Abrahamsen og fire til var mentalt og fysisk sterke nok til å komme seg ned til Mjøsa ved Furuberget under 48 timer. Det er ingen merking og ingen support underveis. Her er den innbydende innbydelsen:

"Zigzag trail through the hell"
100 miles unsupported trailrunning race from Åkersætra bridge (at 666m of altitude) to the beach of Mjøsa lake in Hamar city. Zigzag trail through the hell of the Hedmark plateau (Hedmarksvidda)

• 182 km (100 miles guaranteed on marsh/swamp)

• 4696 D+

• Unmarked trail

• Orienteering running by our GPS track

• 100 % self support = personal support is not allowed!

• No Aid station or Drop bag service along the trail

• Pacers or pets are not allowed

• Live Tracking

• 48 hours cut-off

Les hele omtalen her: Fem kom seg over myrhelvete Åkersætra 666 m.o.h.

Ni løpere på start. Foto: Fulvio Øksendal