Nytt medlem: Felix Schliecker

Postet av Romerike Ultraløperklubb den 3. Mai 2022

Felix Schliecker (41) fra Bybrua utenfor Gjøvik har meldt seg inn i klubben. Det er den klassiske historien om han som var litt for tung, begynte å løpe, litt og litt lenger, og plutselig var han fanget av ultraløpsbasillen.

Det startet med Hagemanns Eventer og to ultraløp senere er han klar for Romerike Ultraløperklubb og nå venter 50 miles i SMVE. Bildene er fra Ultratrail Fränkische Schweiz 23. april.

Vi må også ta med at han i korte løp konkurrerer for Bjønnsroa Beer & Running Club.

Felix om seg selv:

Født og oppvokst i Tyskland.
Aldri vært idrettsmenneske.
Jeg begynte å løpe i midten av 2019, mest på grunn av at bedriftshelsetjenesten sa at jeg burde holder meg under 100 kg… da tenkte jeg at jeg må begynne å gjøre noe.

Startet litt uten mål og mening, men fikk snart sansen for rolige turer i skogen. Fant veldig fort ut at det finnes mange som løper, så derifra er det jo ikke langt til å ønske å løpe 5km- 10km.

Tja og etter jeg fullførte min første 10km, som var i grunn helt uvirkelig på den tiden, trengte man nye mål. ...og siden jaget etter tid på 10km blir fort litt kjedelig, så tenkte jeg å løpe lengre rett og slett. Neste mål ble halvmaraton og det føltes greit. Hva mer kan en finne på?

Da åpnet seg en verden for meg.. ULTRALØPING.

Bare springe mer…hvor mye klarer kroppen, hodet? I Juni 2021 tok jeg endelig steget. Prøvde meg på en «langdistanse». Gjennom Hagemanns Eventer løp jeg 65k. Var tungt, var slitsomt, men for en opplevelse.

Meldte meg så på Hamar Backyard 50 miles. Skikkelig artig sak! 😊 Backyard er gøy.

November 2021 så jeg at det kom et nytt Ultraløp i Tyskland, ikke langt unna der jeg sist bodde.
 Ultratrail Fränkische Schweiz. Fikk skikkelig hjemlengsel og løpelyst. Meldte meg på uten å sjekke mye. 65k 2600 høydemeter. 80% skogssti. Helt fantastisk runde.

Da måtte jeg jo melde meg på SMVE 50 miles også. Kanskje det blir 100 miles neste år?

Uansett så liker jeg løpemiljøet. Folk heia på hverandre, gleder seg for hverandre.