Nytt medlem: Lisa Amundsson

Postet av Romerike Ultraløperklubb den 28. Feb 2022

Lisa Amundsson (61) fra Syd-Koster utenfor Strømstad har meldt seg inn i klubben. Den svært aktive svenske ultraløperen - jernkvinnen - er også medlem i Strömstad Löparklubb og Scania Road Runners. (Foto: Samuel Hafsahl, fra Bislett 24-timers 2021).

Hun vil heretter løpe ultraløp for Scania Road Runners eller Romerike Ultraløperklubb. Du finner henne på Facebook og Instagram @kosterultratanten

På Syd-Koster der Lisa bor er det ikke så mange veier - eller ultra-avstander i det hele tatt - så treningsturene går gjerne på kryss og tvers:

Lisa startet ikke med løpingen før i 2010, som 50-åring, men har jo rukket med veldig mye etter det. Hun debuterte på ultraløp (6-timers) i 2012, hun har løpt Bislett 24-timers mange ganger, senest i 2021 med 174,744 km og "selvsagt" seier i aldersklassen (W60), hun løp Big Doc's backyard i 2019 (100 miles), hun løp i 2021 582,609 km på 6-dagersløp, soleklart bedre enn den norske bestenoteringen for kvinner, osv...

Dersom du titter på DUV's statistikk finner du at Lisa har vunnet aldersklassen på alle sine løp i W60 (20 resultater)!

På Ultramarathon.se har Daniel Westergren portrettert Lisa Amundsson så sent som 30. januar i år:
Lisa Amundsson, 61, - landslagslöparen som visar att det aldrig är för sent att börja med ultralöpning